אובאמה מלמד אותנו – מותג צריך גם לנהל

screen-capture-141

הנשיא אובאמה (שאני כאמור משנן תמיד שכולנו בני מזל לחיות בעידן שלו – בגלל החוויה הייחודית ולא רק בגלל מעשיו הפוליטיים) מלמד את כולנו שיעור בתחזוקת מותג. לאחר שגרף מערכת בחירות באומה הגזענית ביותר על הכדור, לא מעט בזכות שליטה בכלי שיווק דיגיטליים, הוא בונה תדמית בכישרון גאוני, דרך כלים שכל אחד מאיתנו יכול להשתמש בהם ובחינם. במצגת תמונות באתר Flicker, הבנויה מתמונות "מאחורי הקלעים" – שהרי שם מתרחשים האירועים החשובים באמת, תופרים אנשיו תדמית אנושית, חמה ומגע ישיר עם כל אחד מאיתנו. אין לי אשליות – הכל תפור מתוכנן ועשוי במקצועיות. אבל הרלוונטיות והחדשנות – לאלה אין מחיר!

זהו שיווק בדור החדש. לא עוד מופעים ראוותניים בכלי תקשורת – רק כי יש לך את הכח להופיע בהם, אלא סדרה של תמונות בכלי אינטרנטי – כמו כולם. תזכרו בבקשה את היום שבו ראיתם מצגת של תמונות מחיי היומיום של הנשיא האמריקאי בפליקר, כאילו חבר שלח לכם תמונות מטיול שלו בניו-זילנד. זה היום שבו תבינו שהשיווק החדש קורה במקומות האישיים, הקטנים, שבהם כולנו שווים בפני הרשת. תדמית שבנויה ממנהיג שמציץ דרך החלון של המטוס הנשיאותי כמו אחד הילדים באוטובוס בספארי או יושב על מדרגות הארמון הנשיאותי בפאריז, או מתעדכן בחדשות על המחשב הנייד של אחד העוזרים שלו או מחבק את אישתו כשאין אף מאבטח בסביבה.

סמנו את היום שבו השיווק עבר מצעקה לדיאלוג.


2 מחשבות על “אובאמה מלמד אותנו – מותג צריך גם לנהל

כתוב תגובה למשחקים לבטל