אלביס מעולם לא עזב את הבניין – בעצם

אלביס פרסלי

לא, זאת לא עוד ידיעה על תמהונים שראו את "המלך" בפינת הרחוב או תיאוריית קשר חדשה על כך שחייזרים לקחו אותו בהשאלה ועוד מעט יחזירו. המותג אלביס, שתמיד היה חי ובועט, בעיקר מאז שהמלך נח בשלום – הוא אחת התופעות המרתקות בנושא מיתוג ברשת

בכתבה שפורסמה לאחרונה, מספר מנהל המותג "אלביס" (כן, יש דבר כזה) על קפיצת המדרגה שעבר המותג בשנים האחרונות, בעיקר בשל השימוש בערוצי שיווק ברשת וכניסה מושכלת לרשתות חברתיות

קצת מספרים: 400 איש (!!) מועסקים בגרייסלנד, אחוזת המלך המנוח בטנסי. הבית עצמו, שהפך לאחוזה ומושך כמה מאות אלפי אנשים בשנה מכל העולם, הוא מרכז העצבים של חברת הניהול האמונה על פיתוח שמו של אלביס. כל שימוש בשם, ע"י חסויות, שותפויות או חברות תקליטים, מנוהל ע"י מחלקה של כמה עשרות אנשים. בשנת 2002 נלקחה ההחלטה לשדרג ולרענן את המותג ולהעלות לרשת את המוזיאון הוירטואלי של אלביס – בכתובת האלמותית, שרבים היו מורידים יד כדי להשתמש בה

ELvis.com
האתר, שהחל כמרכז אינפורמציה, גדל למידמדי ענק והוא מכיל סיורים וירטואליים באחוזה, חנות ענקית לממכר מזכרות וחנות מוסיקה (איך לא) כל אלה מושכים למעלה מחצי מליון מבקרים בחודשreeses_elvis_cup

אבל ההתקדמות העצומה שעברה הרשת לא פסחה גם על המותג הזה: היום אפשר ל"פגוש" את המלך בעמודים שלו בפייסבוק ובמיספייס, שם נערכה לאחרונה תחרות גרסאות כיסוי ביתיות לשירי אלביס, שהפכה להיות אחד ממוקדי ההורדות הגדולים של מייספייס

על הרלוונטיות העצומה שעדיין קיימת בזמר-שחקן שהלך לעולמו לפני שלושים שנה, אפשר ללמוד מהקליפ המדהים ששודר ב"אמריקן איידול" בשנה שעברה, בו מופיע סילן ד'יאון בדואט מופתי עם המלך – שווה צפייה

ויש כמובן את חנות ההארלי-דייוידסון המקומית באחוזה, הלייבל של אלביס (שמכר ב-2008 מליוני העתקים מאוסף שנמכר בלעדית ברשת וול-מארט) מועדוני מעריצים בגילאים מפתיעים (כולל קבוצת ילדים בני 10-13 שהתאגדו בפייסבוק למועדון המעריצים הצעיר של המלך) ועוד. אבל יותר מהכל יש שתופי פעולה מוסיקליים שמוכיחים שאלביס היה רב-גוני באופנים שהזמן לא מקהה

כזה הוא הרמיקס המדהים שיצר אמן הולנדי כבר ב-2002 ושנעשה בו שימוש ע"י נייקי לסדרת פרסומות של החברה (כן – שיתוף וסינרגיה בין מותגים שוב עושה את זה) – אל תסיימו לקרוא לפני ששמעתם קצת אלביס

מודעות פרסומת

2 מחשבות על “אלביס מעולם לא עזב את הבניין – בעצם

  1. וגnhrם במקרה של הרימיקס – שים לב שהשיר הראשון שזכה לרימיקס מהקטלוג של פרסלי (צעד די הסטרי במובנים של תעשיית המוסיקה המסורתית) הוא לא להיט גדול, מיינד יו, אלא להפך, דווקא אחד העלומים.
    תענוג לעבוד עם הגופים האלה. יצא לי לעבוד עם מנהלי העיזבון של ריי צ'ארלס (ray charles corporation קוראים להם) ועם עוד כמה גופים כאלה. הלוואי עלינו כזאת רמה של מקצוענות וניהול.
    אחלה בלוג
    דש
    אמיר אשר

  2. וגnhrם במקרה של הרימיקס – שים לב שהשיר הראשון שזכה לרימיקס מהקטלוג של פרסלי (צעד די הסטרי במובנים של תעשיית המוסיקה המסורתית) הוא לא להיט גדול, מיינד יו, אלא להפך, דווקא אחד העלומים.
    תענוג לעבוד עם הגופים האלה. יצא לי לעבוד עם מנהלי העיזבון של ריי צ'ארלס (ray charles corporation קוראים להם) ועם עוד כמה גופים כאלה. הלוואי עלינו כזאת רמה של מקצוענות וניהול.
    אחלה בלוג
    דש
    אמיר אשר

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s