קהילות וירטואליות לילדים – חלק 2

חלק שני לפוסט קודם על עולמות וירטואליים לילדים: והפעם – איך משלבים בין מוצרי צריכה, משחקים בעולמות וירטואליים ומדיה חברתית – הכל בתוך סביבה מוגנת, מומלצת להורים מודאגים, שתורמת לחיזוק המותג. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי be-bratz.comאבל זה הדיל באתר החדש של חברת הסברו
האתר החדש הוא תוספת למבול העולמות הוירטואליים לילדים, שכבר סוחפים עשרות מליוני משתמשים, בני 6-15 והופכים את הקטגוריה לאחת המוצלחות בהסטוריה של הרשת.

בזמן שיוזמות רשת אחרות בתחום המדיה החברתית מחפשות את מודל הרווח (ולא תמיד מוצאות), עלו לרשת בשנה האחרונה, מגה-אתרים של ענקי צעצועים כמו מאטל, שהשיקה את תר "ילדות הבארבי" שלה, המשלב בניית אוואטר (דמות וירטואלית) בצורת בארבי חיננית ונגן MP3 הנמכר בחנויות צעצועים. לא השילוב הכי מוצלח בין שיווק בעולם האמיתי והדיגיטאלי אבל כבר הצלחה של יותר מ-4 מליון משתמשים. לאחרונה נטשה מאטל את מכירת הנגנים והיא מתמקדת במכירת מנויים לילדות ב-5$ לחודש, הכולל תלבושות מיוחדות ואופציות מתקדמות (מטרופולין של 4 מליון בארביות…נשמע barbiegirls.com כמו סרט אימים מבעית במיוחד).

כדאי לשים לב לעיצוב הבארבי באתר החדש. לא עוד מותניים ברוחב מכשיר סלולארי וחזה ענק, המתאים למועדוני חשפנות במערב התיכון. הבארבי המקוונת מתאימה הרבה יותר למתחרה המשוחררת, בעלת הראש העצמאי והגדול – בראץ

אבל את השילוב מרחיק הלכת ביותר, בין העולם שלנו לעולם הוירטואלי יצרה הסברו באתר החדש שלה לבראץ. הרכישה מתחילה בחנות הצעצועים הקרובה לביתכם. שם תמצאו בובה בתוך ערכה המכילה עכבר ופד תואמים ותכשיט אישי תואם, המכיל דיסק יואסבי קטן המתוכנת להגיע ישירות לאתר ולשחרר מכבליה את הבראצית האישית של הילדה – מוכנה למשחק, להתאמה אישית (תכשיטים. תסרוקות, בגדים, עיצוב החדר ועוד) ולתקשורת עם בראציות אחרות – חברות בקהילה הצומחת והולכת. עלות הבובה 30$ ובאתר מחכות לילדות, כצפוי, עוד הרבה הזדמנויות רכישה של פריטים "בלעדיים".
אחת התכונות היפות באתר החדש היא בניית הקהילה. הילדות, או נכון יותר ה"בראציות", מתקשרות, מתארחות במסיבות, מגיבות על עיצוב הבגדים אחת של השניה ומקיימות חיי קהילה פעילים. בדו"ח השנתי האחרון של מכון המחקר ג'יפי מורגן, נתמך הטרנד של העולמות הוירטואליים לילדים בתיאוריה הגורסת שהורים מוכנים לשלם כדי שהילדים והילדות שלהם יבלו בסביבות מוגנות (וממותגות בכבדות) של "מישהו מוכר" (מותג שהם עצמם מכירים מהילדות), גם אם המשמעות היא הוצאה קבועה על בגדים ופריטים שאינם קיימים במציאות.
ימים יגידו אם היוזמה מרחיקת הלכת הזאת תחזיק מעמד. מתיחת החבל בין העולם הצרכני למימוש שלו בעולם הוירטואלי היא מהיצירתיות שנראו לאחרונה, כולל הביצוע המוקפד, כרגיל, של עיצוב הבובות והצעצועים הנלווים. רק קמפיין הטלויזיה שמלווה את ההשקה נורא ואיום ונראה כאילו יצא מסוכנות פרסום מדשדשת בשנות ה-90

מודעות פרסומת

מחשבה אחת על “קהילות וירטואליות לילדים – חלק 2

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s