"שיווק מקשיב" מקרב בין החנונים לשאר העולם

Go to fullsize image

היחס אל הרשת ובהתאמה אל השיווק ברשת נע בין שני קטבים: טכנופיליה וטכנופוביה. בקוטב האחד – הגיקים טרוטי העיניים שמכירים כל אתר, מנסים כל אפליקציה ובחיים האמיתיים מסתובבים עם צעצועים אלקטרוניים שמשאירים אותם מחוברים גם כשהם בשירותים או בארוחת צהרים. בקוטב השני אנשים מהעולם הגדול. אולי ניתן לומר, בני 35 פלוס. כאלה שחצו את מהפכת הרשת הראשונה והשניה אחרי שנות העשרים שלהם. אלה שלא גדלו עם הרשת אלא חודרים אליה בשלבים. בכל פעם הם מגלים יתרון אחר שגורם להם להשתמש ברשת. פעם זה קניות ופעם זה מידע ותוכן. בכל יום האנשים האלה מגלים עוד מקומות רלוונטיים עבורם ונשארים עוד כמה דקות מקוונים, ברשת, פנויים להאזין.

השיווק והפרסום ברשת נעשים כיום, ע"י טכנופילים עבור טכנופובים. זה מצב לא-מאוזן. המשוגעים לדבר, אנשים שהמשתמש הממוצע היה מתרחק מהם בעדינות במסיבת קוקטייל ומוצא לעצמו קבוצה אחרת להתרועע איתה – הם אלה שמפתחים את הכלים שאמורים לדבר אליו.

הרשתות החברתיות והמדיה החברתית משנות את כל זה. היום צומח דור של משווקים שמיישמים מה שאני קורא "שיווק מקשיב". תשכחו את כל מה שלמדתם באקדמיה. המשימה של המשווק היום היא לא "להעביר את המסר לקהל היעד", אלא "לשוחח עם קהל היעד" ובעיקר "להאזין". פעמים רבות בהאזנה למה שקורא ברשת מגלים קהלים רלוונטיים חדשים ואיך לשוחח איתם. זה קצת "מנמיך" את המעמד של השיווק הקלאסי. אבל זאת מהפכה שמתרחשת היום ותהפוך לתופעה ככל שחברות יפנימו את היתרון התחרותי שיש בהקשבה.
דרך ההקשבה נסגר הפער והטכנולוגיה הופכת לשולית, כדי לפנות מקום לדיאלוג.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s