הילרי ואובאמה – כמו מק ופיסי, כמו דיאלוג מול תדריך

האתרים של ברק אובאמה והילרי קלינטון משקפים לא רק את הערכים הפנימיים של הקמפיינים של כל אחד אלא כוחות הרבה יותר יסודיים במאבק על פני השיווק ברשת.

screenshot_3.jpgscreenshot_2.jpg

עמוד הבית של אובאמה מציג אותו עם מבט אל העתיד. הילרי מופיעה עם הגב אלינו, מול קהל אלפים באחת מעצרות הבחירות האחרונות שלה.

האתר של ברק אובאמה, נקי מאד, מעוצב בצבעים שקטים וקרירים שמשרים שלווה, מושקע בפרטים הקטנים כמו איכות האייקונים הקטנים שלו – שקוראים לפעולה. במרכז האתר – אזור פלאשי בצבעי "המותג" הכחולים, עם קליפ וידאו מהמם, שבנוי משירה של קטעי הנאום שלו שנעשה ע"י "תומכים" (בפועל – חבורת המעריצים הסלבים המתוחכמים, זמרים ושחקנים, קצת צבעוניים, קצת שחורים, קצת לבנים). הפונטים באתר נקיים ורגועים, עם הרבה רקעים לבנים. טוב, אז זה ברור – אובאמה הוא מק!

screenshot_4.jpg לעומתו, האתר של הילרי מעוצב בצבעי כחול עמוק ואדום חזקים (כן, כן, צבעי הדגל!). האזורים השונים חתוכים בקווי הפרדה ברורים, האייקונים חתוכים מהרקע ומעוצבים בצורה מיושנת ואגרסיבית. בעיקר בולט השימוש בפונטים – האותיות הגדולות לאורך כל האתר ממש צועקות אליך -"תלחץ עלי! אני אישה, נשואה לנשיא לשעבר, בוגדני ובעייתי, לא קל לי!" . טוב, כבר הבנתם – הילרי היא פי.סי!
screenshot_5.jpg
אז מה דעתך, להיות מק זה טוב או רע בנוף הפוליטי? מה באמת מדבר אל הבוחר, הוראה מקצינת המארינס הילרי או יד מחבקת מהגבר הכי קול בשכונה (שהוא גם נכון פוליטית, צבעוני אפעס)? האם עיצוב באמת יכול להשפיע על הבוחרים? האם ערכים של שותפות ואסטתיקה (כי תודו: ללפנות למשתמש בעיצוב מנומס זה ערך) גוברים על ערכים של חוזק, עוצמה וביטחון? אם לשפוט לפי הרוח הישראלית – הילרי לוקחת בגדול. כמו בכל אתר ישראלי – הכיעור והבוטות עובדים. אבל אולי יש תקוה והבחירות של 2008 יסמנו עוד מהפכה (מלבד ההסטוריה של נשיאה ראשונה או שחור ראשון בנשיאות) – שהלקוח הוא שותף, שהוא מושא לדיאלוג ולא רק כתובת למסר…ימים יגידו

מודעות פרסומת

מחשבה אחת על “הילרי ואובאמה – כמו מק ופיסי, כמו דיאלוג מול תדריך

  1. אם נתעלם רגע מאתרי האינטרנט שלהם, אני חושב שהמיתוג האישי של שניהם מקבילים למותג של
    MAC – חדשנות, אלטרנטיבה ,אנדרדוגיות.
    זה לא רק נובע מהעובדה שעוד לא נבחר בארה"ב נשיאה או נשיא שחור – אלא גם בשל אופיים והחזות החיצונית שלהם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s