שיווק "מקשיב" – 7 הערות

Wake up זה קורה! כולם ברשת. בעיקר הלקוחות שלכם. כולם! בעיקר אם אתם מכוונים לקהל בחו"ל ומעוניינים לשווק בחו"ל – אתם חייבים להיות שם! עוד שנתיים תתפסו את עצמכם מפגרים מאחור וכולם כבר רצים קדימה – אז רוצו! תכננו, תחקרו, בנו תוכנית וצאו לדרך, כי כל יום היתרון התחרותי שלכם נחלש אם אתם לא הופכים את הרשת לכלי לדיאלוג עם הלקוח שלכם.

1/ change
פעם מותגים שיווקו מוצרים דרך התכונות שלהם. "היתרון של המותג שלנו הוא שהוא יותר מהיר, גדול, חסכוני" וכו' וכו'. אח"כ, איפשהו בשנות ה-70 מותגים מכרו חוויה, התנסות. "היתרון שלנו הוא בחוויה שהמוצר שלנו מעניק לך". היום מותגים מוכרים זהות. "אתה מגדיר את עצמך דרך המותג שלנו" – אומרים לך מותגי אופנה וטיפוח וספורט וגם אלקטרוניקה ומוצרי צריכה. גם זה עומד להשתנות – אנחנו עומדים לקראת מותגים "משוחחים". לקראת מערכת יחסים בין המותג ללקוחות שלו. מערכת יחסים שתיצור אמון והערכה ונאמנות ותקרה רובה ככולה ברשת, אבל תשפיע, ובגדול, על השורה התחתונה בעולם האמיתי. אז…זאת קריאה אחרונה (קריאה מומלצת – הבלוג GapingVoid של Hugh McLeod שכותב ביקורת ומנתח את הבלוג-ספר והרשת החברתית ומצייר קומיקס על צידם האחורי של כרטיסי ביקור)

2/ newBRAND
"שיווק-חדש" דורש גם "מיתוג מחדש".
אני מגדיר מיתוג דיגיטלי כך: "דיאלוג יציב וקבוע עם הלקוח בכל הערוצים ברשת". שימו לב לדגשים. יציב וקבוע משמעותו פעילות מותגית קבועה ולא רק קמפיינים מפעם לפעם. זאת דאגה קבועה לצורה שבה המותג שלך מדבר, משוחח, מעוצב ויוצר קשרים ברשת. זאת דאגה למקומות שאינם רק "המופע הגדול והמתוכנן היטב" שארגן משרד הפרסום.
יותר מהכל מותג צריך לבנות אמון. אמון נבנה אם מנצחים את הציפיות של הלקוח (עושים קצת יותר ממה שהלקוח מצפה לו). באנגלית זה הולך יותר טוב: הנה הנוסחה –

screenshot_34.jpg

3/ old RULES
למרות הרושם שעושה התחום הנקרא "שיווק ברשת" או "שיווק-חדש", הכללים הישנים עדיין פועלים. המסר, של כל מותג, צריך לענות על שלושה תנאים: פשוט, שונה ורלוונטי.
screenshot_35.jpg

4/ EXPLORE the universe
רשתות חברתיות, רשתות שיתוף תמונות או וידאו או רשימות מועדפים, רשתות בלוגים ופורומים…זהו עולם ענק ומרתק. תתנסו, תגיבו, תשתתפו. כדאי להתחיל עכשיו, כי עוד לא מאוחר. התחילו בקטן ולבד ואז נסו לשתף בכך את המותג שלכם.

5/LISTEN
להאזין ללקוח ולקיים איתו דיאלוג לובש צורות חדשות בכל יום ברשת. חלק מהמותגים מנהלים משברים בשיתוף הגולשים. חלק מבקשים תגובות ופידבק לפעולות שלהם. בכל מקרה, בזמן שאתם מדברים עם הלקוחות שלכם, המתחרים שלכם עושים את זה גם כן. כמו תמיד – אתם מתחרים על תשומת הלב של אנשים. עשו זאת נכון, חד ותנו משמעות לשיח הזה.
(Neuros, חברה אמריקאית המייצרת מקליט וידאו דיגיטלי פונה אל האקרים (!) דרך הקהילה שהקימה וקוראת להם לפרוץ את המכשיר ולמצוא לו שימושים חדשים)
screenshot_36.jpg

6/ GET naked
חברות חכמות מתקשרות בפומבי עם המתחרים שלהם, מנהלות בלוגים על מוצרים הנמצאים בפיתוח ואפילו מודות בטעויות. ככה זה מתנהל. ככה בונים היום מותגים – שקיפות לא מספיקה. צריך להתפשט כדי להוכיח שאין מה להסתיר. אם אתה טוב – אין לך מה להסתיר! (קריאה מומלצת – גליון אפריל של המגאזין Wired שעוסק בשקיפות ראדיקלית כערוץ חדשנות)

7/ !It Works
זה עובד. כל סקר שתערכו יגלה לכם את הכוח של המלצות חברים ככח השיווק ומניע-החלטות-קניה הגדול ביותר בעולם השיווק. טלויזיה ורדיו ופרסום בכלל – נמצאים הרחק מאחור. מותגים "מדברים" צוברים יתרון משמעותי ומנצחים במשחק שרק עכשיו מתחיל.
(קריאה מומלצת – בלוגי המנהלים של חברת Tesla Motors – ישירים, בגובה העיניים ומאד רלוונטיים ללקוחות שלהם. עם שמות נהדרים כמו: Think, Touch, Feel, Hear הם עוקבים אחרי התשוקות של צרכני מכוניות הספורט. לא מפתיע לגלות ששאר העמודים באתר החברה לא מתקרבים לאותה פופולריות. כמו כן פרוייקט התוכן המדהים של חברת ויזה, URLife, שמתקשרת עם הלקוחות דרך רשימות מועדפים של מובילי דעת קהל בנושאים שונים)
screenshot_37.jpg

מודעות פרסומת

2 מחשבות על “שיווק "מקשיב" – 7 הערות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s