Google Yourself up!

מיתוג אישי דיגיטלי מעולם לא היה חשוב יותר, כשעמודי הפייסבוק מתפוצצים מישראלים ומנהלי כח-אדם מריצים את שם המועמד בגוגל הרבה לפני שהוא מוזמן לראיון
אין לך עמוד בפייסבוק? אולי כדאי שתעכב את משלוח קורות החיים שלך לעולם הגדול. רוב הסיכויים שעמוד הפייסבוק שלך ועמוד התשובות בגוגל יקדימו אותך בהרבה .
זהות דיגיטלית ברשת הפכה להיות סוגיה מרכזית בתחום המיתוג האישי לבכירים. מנהלים מבינים שהזהות שלהם, כפי שהיא נבנית על רשת האינטרנט תופסת מקום חשוב יותר מכל פסקה בקורות החיים. מה באמת קורה כשמקישים את השם שלך בגוגל ולוחצים על כפתור ה"חפש" – האם כל התשובות הן אלה שאתה רוצה שתופענה או שידיעה חדשותית על עבריין נמלט בעל שם זהה לשלך השתרבבה ותפסה מקום של כבוד בעשרת התשובות הראשונות?
אז איך בונים "זהות דיגיטלית"? ראשית, מתחילים בהבנה, שבין אם זה מוצא חן בעיניך ובין אם לא – זהות כזאת כבר כנראה קיימת בכל מנועי החיפוש ברשת.
מי שעשה שטויות בצעירותו ופרסם חומרים לא מחמיאים ברשת כששמו מתנוסס עליהם (והיום כמעט כל אחד מתחת לגיל 20 נמצא בקטגוריה הזאת) – כנראה שיישא בתוצאות החיפוש שלו בעתיד.
מצד שני – יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את מצב ה"מותג האישי הדיגיטלי" של כל אחד.
הזהות הדיגיטלית שלכם, כמו זאת האמיתית, בנויה משלש רמות שמשפיעות האחת על השניה: משפחה, חברים ועבודה. הסטארט אפ החדש של יוסי ורדי – AllofMe מנסה לעשות סדר בעולם הסבוך של תמונות, סרטים ומידע לסיפור חיים אחד, שניתן לעקוב אחריו בקלות.
העמוד שלכם בפייסבוק, אם להשתמש בדוגמא שכל ישראלי שני מבין, יכול להיות בסיס מצויין לשיווק חכם – של עצמכם. רוצים להגיע למשרה בכירה יותר בתחום שלכם? הפכו את עצמכם למקור של ידע. פרסמו פוסטים חדשים בבלוג האישי שלכם וכדאי לעשות זאת בכמה קהילות בו זמנית. קראתם מאמר או ידיעה במקור תוכן ברשת? אל תשכחו לשתף את העולם בלינק ובכמה מילים משל עצמכם על הערך של התוכן הזה עבורכם. המנוע של גוגל יאהב מאד את העמודים בהם אתם מופיעים אם הם יצביעו על בלוגים ועמודי תוכן של אתרים אחרים. נסו לייצר תעבורה של הודעות ותקשורת בנושא האהוב עליכם (שמירת הסביבה, פסקי דין תקדימיים או טכנולוגיה סלולרית חדשה). בחרו בקפידה את הקהילות בהן אתם רוצים להופיע, לפי מידת הרלוונטיות לתחום בו אתם רוצים שם ומוניטין וכתבו בקצב קבוע בכל אחת מהן – בבלוגים שלכם או תגובות בבלוגים של אחרים. כתבו בקביעות בפורומים שמעניינים אתכם. זה יגזול מכם כמה שעות בשבוע אבל זה עולם של תוכן גולשים ועכשיו תורכם להגיד לעולם מה אתם חושבים, וגם להרוויח מזה.
שמרו מכל משמר את המקומות ברשת עליהם יש לכם שליטה כמו הפיסקה המתארת אתכם בעמוד המתאים באתר החברה בו אתם עובדים וזכרו – כל מקום שבו שמכם מופיע ייכנס להיכל התהילה של האינדקס הדיגיטלי.
חשוב לשמור על זהות קבועה ב"חיים המקוונים" שלכם. כתובת דוא"ל יציבה ושם משתמש אחיד בכל הקהילות, יקלו על תוצאות החיפוש על השם שלכם.
רוצים להיזכר ספורטיבים וצעירים? אל תשכחו להופיע בכמה תחרויות ולדאוג ששמכם יוקלד נכון ברשימת התוצאות באתר מארגני התחרות. בזמן שאתם תבחרו חולצה לראיון העבודה מנהלת כח האדם תקיש את שמכם בגוגל ותראה אתכם בטייטס צמודים באמצע העליה לסטף.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s